Tellitavad koolitused

Meeskonna jõustamine

Loome koos keskkonna, kus iga meeskonnaliige tunneb end väärtusliku ja võimestatuna. Usaldus, kuulamine ja selgus loovad aluse meeskonnale, mis liigub koos, mitte lihtsalt kõrvuti.

Eesmärk:

  • Toetada meeskonna sisemist tugevust, vastastikust usaldust ja koostöövõimekust.

Õpiväljundid:

  • Osaleja märkab teadlikumalt meeskonnaliikmete tugevusi ja toob neid esile.
  • Osaleja mõistab oma rolli ja mõju meeskonna toimimises.
  • Osaleja rakendab lihtsaid jõustavaid suhtlemisvõtteid igapäevases koostöös.

Meeskonnakoolitused

Tõhus meeskond ei sünni iseenesest – see kasvab läbi teadliku arengu, avatuse ja selge suhtluse. Koos õpime paremini kuulama, reageerima ja looma ühist tähendust.

Eesmärk:

  • Arendada meeskonnatöö kvaliteeti tõhusama suhtluse, koostööoskuste ja ühise sihiseade kaudu.

Õpiväljundid:

  • Osaleja tunneb erinevaid meeskonnadünaamikaid ja oskab neid juhtida.
  • Osaleja praktiseerib konstruktiivset tagasiside andmist ja vastuvõtmist.
  • Osaleja mõistab meeskonna eesmärkide sõnastamise ja elluviimise olulisust.

Väärtuspõhine meeskond

Kui meeskonda ühendavad ühised väärtused, kasvab usaldus ja pühendumus. Koolitusel loome ruumi, kus väärtused muutuvad nähtavaks ja toimivaks osaks igapäevasest töökultuurist.

Eesmärk:

  • Toetada meeskonda ühisväärtuste teadvustamisel ning nende sidumisel igapäevase töö ja otsustega.

Õpiväljundid:

  • Osaleja mõistab väärtuste rolli meeskonnakultuuri kujundamisel.
  • Osaleja suudab sõnastada ja peegeldada nii isiklikke kui meeskondlikke väärtusi.
  • Osaleja rakendab väärtuspõhiseid valikuid meeskonna otsustusprotsessides.

Õpetaja klassikultuuri kujundajana

Praktiliste tegevuste kaudu leitakse vastuseid küsimustele: kuidas käivitada uut õppijate gruppi; kuidas kaasata õppijad väärtuspõhiste kokkulepete sõlmimisse ja miks see on oluline; kuidas selgitada välja grupi ühised väärtused; kuidas luua koostöine õhkkond; kuidas luua ja hoida grupis traditsioone. Koolitusel mõtestatakse klassijuhataja muutuvat rolli ja teadvustatakse arenguprotsesside süsteemseid seaduspärasusi.

Eesmärk:

  • avardada õpetaja teadlikkust klassikultuuri kujundamisest ja arendada selleks vajalikke oskuseid.

Õpiväljundid:

  • Osaleja analüüsib klassikultuuri kujundamisel olulisi hoiakuid, väärtuseid ja tegevusi;
  • Osaleja kavandab tegevusi klassikultuuri kujundamiseks.

Maht: 6-8 tundi

Haridusasutuse arengukava koostamine

Arengukava on haridusasutuse südametunnistus ja tulevikukaart. Koostöises protsessis koostame arengudokumendi, mis on rohkem kui vorm – see on visioon koos sihiseadega, mis ühendab kogukonna ja suunab arengut.

Eesmärk:

  • Luua koosloome meetodil ajakohane, väärtuspõhine ja elluviimist toetav arengukava, mis kaasab kogu haridusasutuse kogukonda. Arengukava keskmes on iga õppija arengu toetamine.

Õpiväljundid:

  • Osaleja mõistab arengukava loomise etappe ja olulisi sisulisi komponente.
  • Osaleja kavandab koosloome meetodil kaasavat protsessi erinevate osapooltega.
  • Osaleja suudab siduda arengukava asutuse väärtuste, visiooni ja strateegiliste eesmärkidega.

Gordoni suhtlemistreening

  • Õpetajatele ja tugispetsialistidele
  • Lasteaiaõpetajatele, õpetaja abidele ja assistentidele

Gordoni suhtlemistreening pakub praktilisi järeleproovitud oskusi, mille abil on võimalik muuta suhteid ja vähendada probleemidele kuluvat aega koolis. Nii jääb enam aega õppimisele ja õpetamisele. Küsimus pole tegelikult selles, kuidas õpilastega “hakkama saada”. Oluline on ehitada sildu inimestest inimesteni.
Koolitus on üks osa Thomas Gordoni metodoloogiast. Koolitusel käsitletavad oskused aitavad ennetada probleemide tekkimist ja õpilaste probleemset käitumist, aitavad kaasa õpilaste õpimotivatsiooni ja -tulemuste paranemisele, loovad koostööks kooli ja pere vahel soodsa pinnase ning annavad õpetajale olulise pagasi, mis aitab õpilastele edasi anda efektiivseid suhtlemisoskuseid.

Maht: 36 akad tundi kontaktõpet + iseseisev töö (õpitu praktiseerimine, reflekteerimine ja lugemine)

Süsteemselt mõeldes ja oskuslikult suheldes efektiivseks spetsialistiks

Eesmärk:

  • Luua eeldused oma hoiakute ja väärtuste teadvustamiseks ning toimetulekustrateegiate arendamiseks, et suurendada eesmärgistatud süsteemset tegutsemist nii tööalaselt kui isiklikus elus.

Maht: 30 akad tundi kontaktõpet + iseseisev töö

Avaldatud: 02.04.2025

Scroll to Top